Wzorem lat ubiegłych uczniowie Szkoły Podstawowej w Nakomiadach wzięli udział w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Bezpiecznie na wsi” organizowanym przez KRUS. W tym roku przebiegał on pod hasłem „Nie ryzykujesz, gdy zwierzęta znasz i szanujesz”. Celem konkursu jest promowanie wśród uczniów szkół podstawowych z terenów wiejskich pozytywnych zachowań związanych z pracą i zabawą na terenach gospodarstwa wiejskiego.W etapie regionalnym, uczennica naszej szkoły – Alicja Łopacka zajęła III miejsce. Laureatce gratulujemy i zachęcamy wszystkich uczniów do brania udziału w kolejnych edycjach konkursu.

      Nagroda I stopnia w konkursie na 85-lecie SKO, to kolejny sukces naszej małej wiejskiej szkoły. W konkursie wzięło udział 188 szkół podstawowych z całej Polski. Celem konkursu była promocja praktycznej edukacji finansowej w szkołach w ramach programu SKO. Konkurs trwał od 8 listopada do 10 kwietnia. W nagrodę otrzymamy roboty do nauki robotyki, które bardzo nam się przydadzą. W ramach konkursu przeprowadzono liczne kiermasze i akcje zarobkowe np. kiermasz zdrowej żywności, świąteczny, sprzedaż galaretek i gofrów etc. Warto oszczędzać, uczyć się przedsiębiorczości i zdobywać nagrody jednogłośnie stwierdzili nasi uczniowie.

      Uczniowie SP w Wilkowie aktywnie działający na rzecz szkoły oraz Szkolnej Kasy Oszczędności pojechali (chwilę przed pandemią) na nagrodową wycieczkę do Warszawy. Odwiedzili Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira Skrzypka, gdzie poznali fascynujący świat pieniądza. Dzieci są teraz bardziej świadome nie tylko tego skąd się biorą pieniądze, ale jakie są jego dzieje. Zrozumiały nieco bardziej abstrakcyjne kwestie , takie jak , co działo się z pieniądzem w trakcie wojny i kryzysu gospodarczego! Zobaczyły unikatową kolekcję monet, milion złotych w banknotach, pierwszy polski banknot polimerowy, trzymały w dłoniach 12,5 kg sztabę złota, weszły do skarbca etc. Była to dla nich żywa lekcja ekonomii , którą zapamiętają na długo. Odwiedziły również rotundę PKO PB, która jest po rewitalizacji. Były w kościele Św.

       We wtorek 16 czerwca uczniowie klasy VIII Szkoły Podstawowej w Nakomiadach przystąpili do egzaminu ósmoklasisty. W tym dniu pisali egzamin z języka polskiego, w środę zmierzyli się z matematyką, a w czwartek - z językiem obcym.

Testy przeprowadzone były w ścisłym rygorze sanitarnym. Wychowankowie, wchodząc na salę, mieli maseczki i byli wyposażeni we własne przybory szkolne. Natomiast ławki ustawione były w odpowiednich odstępach.

Przypomnijmy, że egzamin ósmoklasisty jest obowiązkowy. To warunek ukończenia szkoły podstawowej. Wyniki mają wpływ na to, czy absolwenci dostaną się do wybranych przez siebie szkół ponadpodstawowych.

     18 maja 1920 roku urodził się Karol Wojtyła. Od tego dnia minęło już równo 100 lat. Z okazji tak ważnego dla Polski i świata jubileuszu uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Nakomiadach wzięli udział w V Powiatowym Konkursie Plastycznym pt. „Tajemnicze urodziny - Świętujemy 100. urodziny św. Jana Pawła II”. Konkurs zorganizował Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Św. Jana Pawła II w Kętrzynie.
Uczestnicy mieli do wykonania karty urodzinowe dedykowane Ojcu Świętemu. Z naszej szkoły do konkursu zgłoszonych zostało 14 prac. Jak się później okazało aż dwa miejsca na podium zajęły uczennice naszej szkoły - II miejsce zdobyła Blanka Gregorczyk, a III Milena Karasik.

      17 kwietnia 2020r. o godz.18.00 odbyło się szkolenie on-line dla rodziców w ramach projektu „Przedszkole dla każdego” (projekt realizowany od kwietnia 2019 r.). W tym celu została utworzona grupa prowadzących i rodziców na Skypie. Tematami były: 1) Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym- istota zabawy, który omówiła p. Tamara Furka- terapeuta pedagogiczny, 2) Gimnastyka buzi i języka- p. Kamila Welens-Perekitko- logopeda i 3) Zasady dobrego wychowania- p. Elwira Żukowska- socjoterapeutka. Wszyscy prowadzący szkolenie prowadzili także zajęcia z dziećmi w ramach realizowanego projektu: zajęcia korekcyjno- kompensacyjne, logopedię i zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne. Wcześniej na przełomie listopada/grudnia odbyło się także szkolenie dla rodziców, ale w salach szkolnych. Każdy ze specjalistów prowadził je oddzielnie i w formie warsztatowej. Celami przeprowadzenia takich szkoleń były: właściwe wspieranie edukacji i rozwoju dzieci, umiejętne reagowanie na pojawiające się problemy, motywowanie dzieci do rozwijania pasji i zainteresowań oraz przygotowanie rodziców do samodzielnej i świadomej pracy w domu. Dziękujemy rodzicom za zaangażowanie i udział w obu szkoleniach.

 

     "Co kraj, to obyczaj" – to powiedzenie doskonale opisuje bogactwo i niepowtarzalność tradycji świątecznych kultywowanych w różnych częściach Europy.
W ramach unijnej platformy dla pracowników placówek oświatowych eTwinning, nauczyciele języków obcych ze Szkoły Podstawowej w Nakomiadach, zainicjowali projekt pt. ,,Easter in my country”. Jego celem było poznanie tradycji wielkanocnych w krajach europejskich, doskonalenie umiejętności językowych oraz kształtowanie otwartości i tolerancji wobec innych kultur.
Uczestnicy byli zobligowani do wykonania prezentacji zawierającej obrzędy religijne, symbolikę oraz zwyczaje wielkanocne. Uwzględniały one również tradycyjne potrawy świąteczne i życzenia w językach narodowych.
W projekcie wzięły udział szkoły m.in. z Rumunii, Bułgarii, Litwy, Ukrainy i Włoch. Przedsięwzięcie zrealizowali Grażyna Szakiel i Andrzej Sydor.

 

 

      W związku z koniecznością zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa, decyzją Ministra Edukacji Narodowej, funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostało czasowo ograniczone. Od poniedziałku 16 marca wychowankowie i uczniowie przestali przychodzić do przedszkoli i szkół, a nauczyciele pozostali w gotowości do pracy. Zostali również zobowiązani do przygotowania materiałów dydaktycznych do samodzielnej pracy uczniów. Tysiące placówek oświatowych w całej Polsce stanęło przed nie lada wyzwaniem – jak zorganizować i prowadzić kształcenie na odległość w tej trudnej sytuacji?
Szkoła Podstawowa w Nakomiadach nie była wyjątkiem i też musiała zmierzyć się z nową rzeczywistością. Pierwsze materiały dydaktyczne dla uczniów były umieszczane na stronie internetowej szkoły lub przesyłane drogą elektroniczną. Kolejnym sprawdzianem dla członków rady pedagogicznej było wprowadzenie obowiązku realizowania podstawy programowej na mocy rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 20 marca br. Chodziło o to, aby w systematyczny i planowy sposób przekazywać wiedzę, wystawiać oceny i co jest niezwykle istotne kontaktować się ze swoimi uczniami.