27 września uczniowie gimnazjum ZS w Wilkowie,wraz z opiekunkami p. Teresą Wereszczyńską i p. Ewą Bogacz udali się na edukacyjną wycieczkę do stolicy naszego województwa. Pierwszym punktem wyjazdu był Olsztyński Zamek, gdzie zorganizowana jest stała wystawa „ Mikołaj Kopernik- mieszkaniec zamku”.
Na zamkowym dziedzińcu przywitała wszystkich przewodniczka, następnie zaprosiła do zamkowych korytarzy i przeprowadziła multimedlialną lekcję na temat życia wielkiego astrnoma. I chociaż nasi uczniowie znają życiorys swojego patrona, to mogli wzbogacić swoją wiedzę o wiele ciekawych informacji z życia Kopernika. Po lekcji udaliśmy się na zwiedzanie komnat. Zanim jednak weszliśmy do mieszkalnych pomieszczeń zarządcy, przewodniczka zwróciła naszą uwagę na górną część ściany przed wejściem do sali. Tam właśnie Mikołaj Kopernik dokonywał swych obliczeń, obserwując przez krużganki ruch słońca i wyznaczając pierwszy dzień wiosny.


Zwiedzanie pomieszczeń mieszkalnych patrona szkoły przeniosło uczestników wycieczki w renesansowy klimat. Pracownia astronoma, gdzie obok swojej pasji zajmował się zarządzaniem dobrami warmińskiej kapituły, medycyną, ekonomią; refektarz, gdzie podejmował znamienitych gości; kaplica, w której pełnił funkcje kapłańskie, staranne rękopisy i listy – to wszystko przybliżyło zwiedzającym „ducha epoki”. Pod koniec zajęć uczniowie otrzymali tematyczną krzyżówkę. Wszyscy bezbłędnie rozwiązali „koprenikowskie” hasła.
Drugim punktem wycieczki była wizyta w Bibliotece Pedagogicznej im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Olsztynie. Tutaj młodzież uczestniczyła w zajęciach edukacyjnych poświęconych teatrowi starożytnej Grecji. Temat lekcji brzmiał „ W maskach i na koturnach”. Prowadząca zajęcia przedstawiła dzieje teatru. Omówiła genezę spektaklu, budowę teatru, rolę aktorów i chóru. Pokazała ciekawe rozwiązania scenograficzne, następnie zachęciła wszystkich do dyskusji na temat różnic pomiędzy teatrem antycznym a współczesnym. Lekcję wzbogaciła bardzo ciekawa prezentacja multimedialna.


Dzięki wizycie w bibliotece uczniowie uśwadomili sobie, że sprawa czytania na powrót stała się ważna, że biblioteki wciąż promują czytelnictwo, i że nie są to miejsca, w których panuje zupełna cisza.