W czwartek 04.04.2019 r. dzieci z grup „Misie” i „Smerfy” ze Szkoły Podstawowej w Kruszewcu, pod opieką nauczycieli i rodziców, wyjechały na wycieczkę, do Ośrodka Aktywnego Wypoczynku „Gwarek” w Pięknej Górze koło Giżycka. Głównym celem wyjazdu był udział w projekcie edukacyjnym pt. „Pogoń za Wielkanocnym Zającem”.


Oto jego program:


• KURNIK W BUDOWIE- zainspiruj się gotowymi budowlami, puść wodze fantazji i pomóż Kurczakom odbudować kurnik korzystając z materiałów w duchu Montessori,
• KURKA WODNA- śmigusowe, wodne wyzwania w zatoce Kicajskiej,
• KURCZAK NA DACHU- interaktywne figle na deskach teatru,
• KICADEŁKO- sprawdź sam, jak Kurczaki bawią się w krainie pełnej wielkanocnych niespodzianek,
• W TAJEMNICZYM OGRODZIE- czyli wykonaj zadania podczas gry w rozmiarze XXL,
• NORKA ZAJĄCA- odwiedziny w zakręconym, sensorycznym tunelu pełnym zagadkowych korytarzy,
• AWANTURA O JAJA- weź udział w teleturnieju łączącym zadania zręcznościowe i wiedzę o tradycjach wielkanocnych.

       4 kwietnia w SP w Kruszewcu odbył się Szkolny Konkurs Recytatorski. Brało w nim udział 13 uczniów z klas I-III. Uczniowie recytowali wiersze takich poetów jak: J. Tuwim, J. Brzechwa, A. Fredro, M. Bartkowicz, T. Plebański. Zmagania z trudną sztuką recytacji oceniało jury w składzie: Elwira Żukowska (organizator), Marzena Szczur (poeta), Barbara Wiłkowska (nauczyciel) i Natalia Koziatek (rodzic). Wybór najlepszej dwójki był niełatwy, ponieważ wszyscy pokazali wysoki poziom recytacji. Jednak prawie jednogłośnie komisja zdecydowała, iż do eliminacji gminnych przechodzi Jakub Żejmo z klasy II b oraz Daniel Szarejko z klasy III, podopieczni Jolanty Urbaniak i Elwiry Żukowskiej. Kuba recytował wiersz „Telefon od wuja Leona” T. Plebańskiego, a Daniel „Okulary” J. Tuwima. Życzymy im powodzenia podczas konkursu gminnego.

"Cudze chwalicie, swego nie znacie''


       Uczniowie klasy V i VII ze Szkoły Podstawowej w Biedaszkach mieli okazję poznać historię najbliższego rejonu. Dnia 29 marca wybrali się ze swoimi nauczycielami do Gierłoży, aby ugruntować swoje wiadomości związane z okresem II wojny światowej. Tuż po przyjeździe na miejsce powitał gości pan przewodnik, Wojciech Kozioł. Jego opowieści o losach naszej ziemi zmusiły do szczególnej uwagi nawet tych, którzy już bywali w Kwaterze Hitlera.
Gierłoż to osada i las należące od połowy XVI wieku do Kętrzyna. W latach 1940- 1944 wybudowano tu polową kwaterę Adolfa Hitlera- Wilczy Szaniec. Znajduje się tutaj kompleks kilkudziesięciu bunkrów wysadzonych w styczniu 1945 roku przez wycofujące się wojska niemieckie. W kwaterze przebywali najważniejsi dostojnicy III Rzeszy: Goering, Keitel, Bormann oraz Hitler, który spędził tu ponad 900 dni. Znaleźć tu można tablicę upamiętniającą miejsce nieudanego zamachu na Hitlera, którego dokonał pułkownik Claus Schenk von Staufenberg.

      W środę 27 marca odbyła się w naszej szkole nietypowa lekcja historii. Uczniowie obejrzeli pokaz, prezentację grupy rekonstrukcyjnej dotyczącą historii Polski XVI wieku. Za panowania ostatnich Jagiellonów Polska stała się jednym z największych państw europejskich. W polityce zagranicznej, kulturze i gospodarce nastąpił nasz „złoty wiek”. Prowadzący wykorzystali wiele ciekawych rekwizytów, zachęcając dzieci i młodzież do czynnego  udziału w zajęciach. Wszyscy mieli szansę zrozumieć pozytywne i negatywne zjawiska w okresie „złotego wieku”, z jakimi problemami, wojnami musieli borykać się nasi przodkowie. Uczniowie dowiedzieli się o największych bitwach naszej ciężkozbrojnej jazdy, Husarii. Husarze byli fenomenem na skalę światową. Stoczyli setki bitew i przez dziesiątki lat siali postrach wśród europejskich armii. Prelegenci poprowadzili lekcję w sposób ciekawy i humorystyczny.

       Zgodnie z wieloletnią tradycją w Szkole Podstawowej w Wilkowie radośnie przywitano powracającą po długiej nieobecności wiosnę.
Dnia 21 marca dzieci nie miały lekcji, co nie znaczy, że się nudziły. Dzień rozpoczął się od konkursu recytatorskiego, w czasie którego uczestnicy reprezentowali swój talent i emocje związane z odbiorem poezji. Prezentowały się trzy grupy wiekowe kl.I-III, kl.IV-VI i klasy VII, VIII, III gimnazjum. Jury miało ogromny problem z wyłonieniem zwycięzców, gdyż wszystkie dzieci prezentowały równy poziom.

 

      29 marca uczniów klas 0- III SP w Kruszewcu odwiedził teatr „Magik” z Białegostoku z przedstawieniem „Zuzia w krainie dobroci'' . Dzieci poznały historię „przemiany” Zuzi, która na początku zachowywała się niegrzecznie wobec bliskich i zwierząt, aż pewnego dnia stłukła wazon uwalniając w ten sposób Duszka, który miał się nią opiekować. Jednak złe i złośliwe postępowanie Zuzi doprowadziło Duszka do ostateczności. W związku z tym, postanowił on ukarać dziewczynkę i sprawił, że wyrosły jej ośle uszy. Aby pozbyć się szpetnego wyglądu Zuzia wyruszyła do Krainy Dobroci.  Po drodze przeżyła wiele przygód i wszystko skończyło się szczęśliwie.

      „Są takie święta raz do roku, co budzą życie, budzą czas. Wszystko, rozkwita w słońca blasku i wielka miłość rośnie w nas, miłość do ludzi do przyrody w zielone każdy z wiosną gra …”

Święta Wielkanocne, to czas wielkiej radości i wzniosłego nastroju, przygotowań i tradycji. Z tej okazji 18 marca 2019 roku w Szkole Podstawowej w Nakomiadach odbyły się warsztaty artystyczne, na które zaproszono rodziców wraz dziećmi. Podczas spotkania każdy mógł wykazać się swoją pomysłowością, czego efektem były piękne jaja wielkanocne ozdobione metodą decoupage, kolorowe świąteczne kartki, wiosenne obrazki na drewnie oraz filcowo – piankowe breloczki. Serdecznie dziękujemy rodzicom i ich pociechom za pomoc. Był to czas wykonywania niebanalnych ozdób na świąteczne stoły i jednocześnie czas rozmów i mile spędzonych chwil.

        Pod takim hasłem dnia 22 marca 2019 roku uczniowie klas I –IV w świetlicy szkolnej w Nakomiadach przyłączyli się do świętowania Dnia Wody. Tego dnia obowiązywał strój koloru niebieskiego i "uśmiech od ucha do ucha". Głównymi celami zajęć przygotowanych prze Ewę Bielińską były:
- uświadamianie funkcji wody w życiu człowieka;
- poznanie sposobów oszczędzania wody w życiu codziennym i wdrażanie do oszczędnego gospodarowania wodą;
-rozwijanie kreatywności uczniów;
- integracja uczniów poprzez aktywne uczestnictwo we wspólnej zabawie.