Artykuły z kategorii

     Tydzień temu w Ratuszu w siedzibie Kętrzyńskiego Związku Międzygminnego Gospodarka Odpadami odbyło się uroczyste przekazanie pojemników na przeterminowane leki, które zakupił kętrzyński „Komunalnik" przy współfinansowaniu przez Kętrzyński Związek Międzygminny Gospodarka Odpadami. Miasto Kętrzyn otrzymało 10 sztuk, miasta Reszel, Korsze i Bisztynek po 2 sztuki, natomiast Gmina Kętrzyn i Barciany po 1 pojemniku. W imieniu obdarowanych głos zabrał pan Sławomir Jarosik Wójt Gminy Ketrzyn, który podziękował za przekazane pojemniki i wyraził opinie, że działania Zarządu Związku idą w dobrym kierunku. - Jeden pojemnik postawiliśmy też w Ośrodku Zdrowia w Nakomiadach - poinformował Przewodniczący Zarządu Kętrzyńskiego Związku Międzygminnego Gospodarka Odpadami  Mirosław Tomasik - mam nadzieję, że mieszkańcy będą z tego powodu zadowoleni. Przeterminowane leki są odpadem niebezpiecznym i dlatego system odbioru i utylizacji musi być szczelny. Dodajmy, że utylizacja 1 kilograma przeterminowanych leków to koszt 4 złotych.

        Gmina Kętrzyn informuje, że realizuje zadanie pn. „Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kętrzyn”, dotowane na podstawie umowy nr 00164/19/08032/OZ-LZ/D z dnia 03-10-2019 r. zawartej z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.
Koszt zadania wynosi 43 113,80zł.


Kwota dofinansowania obejmuje 85% kosztów kwalifikowanych zadania tj. kosztów demontażu, transportu i unieszkodliwiania materiałów zawierających azbest.

 

 

 

        Wójt Gminy Kętrzyn informuje, że Gmina Kętrzyn zamierza ubiegać się o dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie na usuwania wyrobów zawierających azbest.
Właściciele nieruchomości, którzy są zainteresowani usunięciem wyrobów zawierających azbest w 2019 r. powinni składać wnioski o udzielenie dofinansowania do demontażu, transportu i unieszkodliwienia w/w odpadów.
Wnioski mogą składać poniżej wymienieni właściciele obiektów, z których będzie usuwany azbest:
osoby fizyczne, rolnicy, kościoły i związki wyznaniowe, jednostki samorządu terytorialnego i Skarb Państwa, stowarzyszenia, spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, rodzinne ogrody działkowe, będące we władaniu Polskiego Związku Działkowców, jednostki sektora finansów publicznych, będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi, spółki prawa cywilnego i handlowego.

     Wójt Gminy Kętrzyn informuje, że Gmina Kętrzyn zamierza ubiegać się o dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie na usuwania wyrobów zawierających azbest.
Właściciele nieruchomości, którzy są zainteresowani usunięciem wyrobów zawierających azbest w 2018 r. powinni składać wnioski o udzielenie dofinansowania do demontażu, transportu i unieszkodliwienia w/w odpadów.
Wnioski mogą składać poniżej wymienieni właściciele obiektów, z których będzie usuwany azbest:


osoby fizyczne, rolnicy, kościoły i związki wyznaniowe, jednostki samorządu terytorialnego i Skarb Państwa, stowarzyszenia, spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, rodzinne ogrody działkowe, będące we władaniu Polskiego Związku Działkowców, jednostki sektora finansów publicznych, będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi, spółki prawa cywilnego i handlowego.


Dofinansowanie zadania wynosi 100% kosztów, na warunkach określonych w Zarządzeniu nr 72/2014 Wójta Gminy Kętrzyn z 31.12.2014 r. w sprawie zasad udzielania dofinansowania zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu Gminy Kętrzyn przy udziale funduszy uzyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.

Realizacja zadania nie uwzględnia kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
Usuwanie azbestu rozpocznie się po pozytywnym rozpatrzeniu przez WFOŚiGW w Olsztynie wniosku Gminy Kętrzyn o udzielenie dofinansowania do unieszkodliwiania azbestu oraz wyłonieniu, w drodze przeprowadzonego przez gminę postępowania, firmy posiadającej niezbędne uprawnienia i kwalifikacje do usuwania wyrobów zawierających azbest.

 


Wnioski o udzielenie dofinansowania należy składać do dnia 9 marca 2018 r.

w Urzędzie Gminy Kętrzyn, przy ul. Kościuszki 2, 11-400 Kętrzyn, pok. Nr 16.

 


Wszelkich informacji udziela pracownik Urzędu Gminy Kętrzyn tel. (89) 7512474 wew. 17 lub osobiście w pokoju nr 17. Wnioski do pobrania na stronie internetowej Gminy Kętrzyn oraz w siedzibie urzędu - pokój nr 17.

 

Do wniosku należy dołączyć:
1. aktualny wypis z ewidencji gruntów i budynków oraz mapę z zaznaczoną nieruchomością – ze Starostwa Powiatowego w Kętrzynie,
2. Informację o wyrobach zawierających azbest,
3. Ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest,
4. Kopię zgłoszenia do Starostwa Powiatowego w Kętrzynie o przystąpieniu do robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę z potwierdzeniem o braku wniesienia sprzeciwu.

 


 

 

     Gmina Kętrzyn informuje, że realizuje zadanie pn. „Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kętrzyn”, dotowane na podstawie umowy dotacji nr 00199/17/08032/OZ-LZ/D z dnia 17.07.2017r. zawartej z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.

Kwota dofinansowania obejmuje 85% kosztów ze środków kwalifikowanych tj. kosztów demontażu, transportu i unieszkodliwiania materiałów zawierających azbest, w tym ze środków udostępnionych przez Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie w ramach programu dotacyjnego Ochrona powierzchni ziemi – Usuwanie azbestu.